hír
Schnabel Annabella Egy kisember triptichonja című rövidfilmje az Egyesült Királyság legnagyobb függetlenfilmes fesztiválján, az Oscar- és…
továbbmagazin
Katona Zsuzsa évek óta foglalkozik Hamvas Béla életművének dokumentumfilmes és könyves feldolgozásával. Az Új Közjáték nevű, rövid filmetűdökre…
továbbhír
Új Közjáték címmel ismét filmes pályázatot hirdet a Hamvas Béla Hagyatékkezelő Nonprofit Kft., a Színház- és Filmművészeti Egyetem és a MOME…
továbbhír
A Hamvas Béla Hagyatékkezelő és az Aster Film pályázatot hirdet 50 évnél fiatalabb filmalkotóknak, 5 perces kísérleti filmetűd elkészítésére, „Új…
továbbhír
Az idei Virágzás Napjai programjának központi eseménye a Hamvas Béla emléknap, amelyet pünkösdvasárnap tartanak a Hamvas Béla Alapítvány…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié